Vår innstilling til klima
Som en livslang forretningstype og CEO hos Ben & Jerry's, som er den beste jobben i verden, skulle man tro jeg elsket å jobbe med tall. Men Helt aerlig, SÁ Ville jeg en valgt samtale ansikt-til-ansikt Med hvem som helst AV Ben & Jerry's ansatte istedenfor Å studere et regneark. Det var en samtale Med min egen sonn som virkelig fikk MEG til Å tenke på klimaendringer. Han sa at han var bekymret for at min generasjon ødela ting så mye at når hans egen generasjon endelig vokste opp, ville ikke verden være et levelig sted. Det er en så dårlig arv som man kan etterlate seg, og samtalen var en stor del av hvorfor jeg tok jobben hos Ben & Jerry's.
Men da jeg mottok e-post en fra en som også er fra Vermont, Bill McKibben, som delte det han kalte noe av det viktigste han hadde skrevet, var det tallene som virkelig inspirerte meg. I artikkelen "Global Warming's Terrifying New Math" fra Rolling Stone-magasinet, fremhevet McKibben tre tall som avslører hvor dyp klimakrise vi er i, og de viktigste endringene vi må gjøre:
- 2 ° Celsius - Dette er den offisielle bunnlinjen for planeten. Vi må forhindre at jordens atmosfære varmes mer enn 2 ° Celsius ellers så koker vi.
- 565 gigatonn - Dette er vårt budsjett. Vitenskapere sier at vi ikke kan slippe ut mer enn 565 gigatonn med CO2 inn i atmosfæren i resten av århundrede for å holde varmen under det første tallet, 2 °. Slik det er nå, så vil vi bruke det budsjettet på bare 14 år.
- 2795 gigatonn - Dette er det mest skremmende tallet av dem alle. Det er mengden CO2 i de kjente kull, olje og naturgass-reservene til den fossile drivstoffindustrien - fem ganger mer enn vi trygt kan brenne i resten av århundret. Men det er veldig klart at den fossile drivstoffindustrien har til hensikt å brenne alt.
Som et selskapså vi nøye på disse tallene. Vi innså at hvis vi ikke handler på klimaendringene akkurat nå, kommer det ikke til å være en fremtid for noen av de sakene vi er involvert i. Det er en nervøs tid, når vi ser effektene klimaendringene har på de fattige og fratatte - de er de som er nødt til å migrere bort fra sine hjem og felter for å ta den verste støyten ved stigende temperaturer. Dette er tanken bak et rettferdig klima som et fokusområde.
Vi skylder resten av verden å få dette riktig. Og dette er hvorfor jeg blir så opprømt. For alt det negative fra klimaendringen, må vi tenke oss om på nytt for å komme oss ut av dette. Det er et øyeblikk så fullt av muligheter at jeg ikke kan vente med å komme i gang. For vår del har vi nettopp fullført en livssyklusanalyse (LCA) med tyve smaker, en kraftig blikk på den miljømessige påvirkningen av vår iskrem fra kuen, til emballasjen, til alle ingredienser som tilsettes i mellom. Vi bruker disse opplysningene til å målrette de best mulige alternativene for å kutte i vår miljømessige påvirkning. Du kan lese mer om vår LCA her, samt innovative løsninger som vi vil bruke til å redusere vårt karbonutslipp, inkludert vår plan i samarbeid med vårt morselskap Unilever til å gå over til 100% ren energi innen 2020. Overalt jeg ser, er teknologier, prosesser og innovasjoner som vil løse klimaendringene en vinn-vinn-situasjon, og har også muligheten til å skape økonomiske og sosiale fordeler. Vi er forpliktet til å gjenoppfinne vår forretningsmodell og samarbeide med våre partnere, fra melkeproduksjon til de som lager brownies, for å realisere dette målet.
Til slutt er ikke reduseringene vi gjør innen vår bedrift nok: vi vet at vår største aktivum for å gjøre endringer ligger hos dere, våre fans. Vi trenger en global og mangfoldig bevegelse av innbyggere som ber verdenslederne om å handle. Som VI SÁ på People's Climate March I NYC I september, NaR vanlige folk krevde endring, Stod for opp og det handlet, AT VI virkelig kan gjore en forskjell.
Veien til Paris er hvor vi må konsentrere vår innflytelse. I desember vil verdensledere samles i Paris i et forsøk på å sørge for at vi gjør dette riktig. Vi må bygge opp et nådeløst trykk på våre politiske ledere for å gjøre noe de har vært uvillig til å gjøre hittil: lede.
Vi lanserer Ben & Jerry's første globale aktivismekampanje i 2015. Vi oppmuntrer våre fans i mer enn 35 land rundt om i verden til å handle og sørge for at Paris-møtet ender i suksess, med en plan for ekte og hastende tiltak på klimaendringer. Vi skal selvfølgelig ha det morsomt underveis, men vi er så alvorlige som vi kan være når det gjelder å løse klimakrisen. Vi trenger at du - og millioner flere - deltar i denne bevegelsen. For Å lese Mer OM retningslinjene VI tror er viktige for Å Fa dette riktig, klikk HER: www.benjerry.com/climate
For å sitere vår grunnlegger, Ben Cohen, "Når det er smeltet, er det ødelagt" Det er like sant for vår verden som det er for en boks med min favorittsmak, Chunky Monkey.
Fred, kjærlighet og iskrem,
Jostein