Vår forretningsdrift
-
Koblet Prosperity Definerer vår suksess
Innkjøp av ingredienser & innkjøpspraksis
Å bruke våre ingredienser og makten bak våre innkjøpsbeslutninger for å støtte positive endringer er ikke bare fornuftig - det får vår iskrem til å smake oppsiktsvekkende!
Produksjonspraksis
Vi kjenner vårt fotavtrykk, arbeider i hele vår virksomhet med å redusere det, og vi rapporterer årlig om vår fremgang. Og det er ikke bare et miljøspørsmål, det er også en sak som angår sosial og økonomisk rettferdighet.
Mennesker, samfunn & "Gi tilbake"-praksis
Det er bra for oss å vende en spade, løfte en hammer eller dyppe en malepensel for å gjøre noe godt for vårt lokalsamfunn, men Ben & Jerry’s samfunnsengasjement går langt utover dette.
-
Ingredienser Sourcing & Innkjøp Practices
Å bruke våre ingredienser og makten bak våre innkjøpsbeslutninger for å støtte positive endringer er ikke bare fornuftig - det får vår iskrem til å smake oppsiktsvekkende!
Caring DairyNår du tenker over det ville Ben & Jerry’s ikke være Ben & Jerry’s hvis ikke det var for familiegårdene som leverer høykvalitets meieriprodukter som vi er avhengige av. Caring Dairy™ er et unikt program som hjelper bøndene å bevege seg mot mer bærekraftig drift av gården.
Egg fra burfrie hønerEggene vi kjøper til Ben & Jerry’s iskrem i USA kommer fra høner på Certified Humane®-gårder uten bur. Standardene for Certified Humane®-gårder påser at hønene spiser sunn og næringsrik mat, har tilgang til rent vann og har nok plass til sine vanlige gjøremål, samt andre kriterier fastsatt av veterinærer.
BrowniesHvis du noen gang har spist våre Half-Baked™ eller Chocolate Fudge Brownie iskremsmaker har du alt fått en smak av storheten som kommer fra Greyston Bakery. Greyston Bakery er forpliktet til å tilby arbeidssplasser og arbeidstrening for personer som møter barrierer når det gjelder sysselsetting.
Fairtrade"Fair Trade handler om å sørge for at mennesker får sin rettferdige del av kaka. Hele konseptet med rettferdig handel går til kjernen av våre verdier og oppfattelse av rett og galt. Ingen ønsker å kjøpe noe som ble laget ved å utnytte noen andre.” Jerry Greenfield, Ben & Jerry's medstifter
-
Manufacturing Practices
Vi kjenner vårt fotavtrykk, arbeider i hele vår virksomhet med å redusere det, og vi rapporterer årlig om vår fremgang. Og det er ikke bare et miljøspørsmål, det er også en sak som angår sosial og økonomisk rettferdighet.
KlimaendringAlle bedrifter har drivhusgassutslipp i forbindelse med sin virksomhet – hos Ben & Jerry’s har vi våre. Vi kjenner vårt fotavtrykk, og arbeider i hele vår virksomhet med å redusere det, og vi rapporterer årlig om vår fremgang.
Produktivt avfallMed hensikt på å lukke løkker i vår leverandørkjede sender vi også meieriavfall fra våre fabrikker i Vermont tilbake til 2 av gårdene som forsyner oss med ferske meieriråvarer. Avfallet vårt blir tømt i metan-nedbrytningstanker med annet avfall fra gården – der det genererer energi som forsyner gårdene med strøm.
Renere grønnere frysereVi lager iskrem på den hyggeligste mulige måte, og nå er fryserne vi legger den i hyggelige også! Våre “Lean & Green”-frysere er mer klimavennlige og energieffektive!
Ansvarlig innkjøp av emballasjeVår pappemballasje er Forest Stewardship Council-sertifisert, noe som betyr at skogens dyr, biologisk mangfold og bærekraft er beskyttet fra begynnelsen. Men vi stopper ikke der!
-
Mennesker, samfunn og "Giving Back" Practices
Det er bra for oss å vende en spade, løfte en hammer eller dyppe en malepensel for å gjøre noe godt for vårt lokalsamfunn, men Ben & Jerry’s samfunnsengasjement går langt utover dette.
PartnerbutikkerPartnerbutikker er Ben & Jerry’s iskrembarer som er eid og drevet av ungdomstjenestens ideelle organisasjoner.
SamfunnshandlingVår samfunnsbevisste satsing er ikke bare et tillegg: den er forankret i vår identitet, så vel som i selskapets formål. Og det har inspirert til over tretti års samfunnstjeneste, sosial handling og bare-ren-moro-samspill av alle slag.
Saker vi bryr oss omEn ting er sikkert: vi er ikke redde for å snakke ut, ta opp en sak, ta et standpunkt, skape en kampanje – eller til og med en smak – for å bygge opp bevissthet og støtte for de sosiale og miljømessige problemer som vi føler sterkt for.